reklama

Ako som sa zasväcoval do tajov poľštiny

Poľština - príbuzná a zábavná. Trošku o tom, ako som sa k nej dostal a krátky súhrn užitočných fráz!!!z

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Počas vysokejškoly som sa ako nejeden študent vybral pracovať na farmu do Británie.Predstava spoločne stráveného leta nám s priateľkou prišla supera tie peniažky – libra bola vtedy o dosť hodnotnejší peniaz, - tobolo ako bonus.

Pracovnénasadenie však mierne nabúralo moje predstavy o lete strávenomv prostredí anglického vidieka. Zmrzol nám s frajerkou úsmev na perách a roztopiť ho opäť dokázali až poľské „pšonky“:)

Stalo sa to, keďnás koncom týždňa náš spolubývajúci Mariusz „zaprašal na imprezu“ – pôvodne somsi myslel, že to bude mať niečo spoločné s modelom auta jednej nemenovanejznačky, až neskôr som sa dozvedel, že ideme na akciu, pitku, alebo – slizkýmanglicizmom mne proti srsti nazývané – na párty.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Usadili sme sa nabinoch od jabĺk, začali sme si navzájom uťahovať z našich veeeeľmismiešných výrazov a popíjali sme. To bol začiatok. Som zo Šarišaa tak som sa na poľštinu adaptoval dosť rýchlo. Po dvoch letách mi bolapoľština veľmi blízka a pri hľadaní práce som si jej znalosť napísal aj doCV (dosť ľudí sa na konkurzoch na tom muselo kvalitne u.ebávať:)

Rozhodol som sa,že Vás dám k dispozícii aspoň pár konverzačných fráz aj s voľnýmprekladom. Predtým ako začneme by som chcel povedať, že písať budem fonetickya pre poľské písmeno Ł, čo jeniečo medzi L a V, budem používať lv.

Vaľne cev lveb! = Dám ti po hube!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Žulv jedže nakuľajnože a vounž počongem. = Korytnačka ide na kolobežke a had vlakom

Stulv s povylvamonymanogama. = Stôl s povylamovanými nohami.

Zraňaš mojo učuča!= Zraňuješ moje city!

Dľa mňe to jestnevyobražaľne. = Pre mňa je to neprestaviteľné.

Južpšijechaulveš? = Už si prišiel?

Džišaj zakupivlembuty, pare lvadne ubrania i tši pare skarpetek. = Dnes som si kúpiltopánky, niekoľko pekných kusov oblečenia a tri páry ponožiek.

To še mi podoba!= To sa mi páči!

Vybierač spodnieto doklvadňe nie muj okres. = Vyberať nohavice nie je presne moja oblasť.

Tšeba še trochevyluzovač, nie byč zdenervovany = Treba byť v pohode, nie byť nervózny:)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ešte po slove k.rva asi najpoužívanejšie frázy - zajebišče = veľmi emotívne výborne a ja pierdoľe (to si už preloží hádam každý sám.

Verím, že Vámniektorá z týchto fráz padne na úžitok v nejakej životnej situácii(dosť možné, poliaci sú takmer všade), alebo Vám aspoň trochu rozšíri obzory :o)

gabriel kmec

gabriel kmec

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto som? Ťažko povedať tak skoro, skúste sa ma spýtať tak o 40 rokov!!! Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu