reklama

Real vs. Virtual

Keď sa pozriem von, nikoho nevidím, kde pomizli deti z ihrísk?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Prázdne ulice a ihriskáo 4-tej poobede pri krásnom letnom počasí ma priviedli k zamysleniu,koľko pokroku deťom skutočne prináša internet a iné média.

S úsmevom natvári si spomínam ako som doma v Demjate bol v lete deň čo deň na futbalovomihrisku a to bolo spoločenské centrum pre väčšinu detí v dedine. Neďalekoihriska bol starý kaštieľ a lesík. Stačilo nám to. Robili sme tam všetkomožné. Futbal, naháňačky, bitky, prekáračky, prvé pusy, prvé šľuky... Prostedobré aj horšie veci, ale boli to zážitky...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V mestách satiež deti flákali, robili sa partie, hralo sa všetko možné a na všetkomožné. Zážitky spájali priateľstvá, ktoré mne osobne držia dodnes, aj keď tohokontaktu je už menej. A vôbec, pripravovalo nás to na reálny život, nareálne vzťahy, učili sme sa komunikovať, zažívali sme každý deň plno malýchvíťazstiev i malých porážok.

Aj teraz, keď o tomhovorím, chce sa mi vybehnúť od kompu a ísť von (dlho pršalo a teraz jetaaaaaak pekne) – bohužiaľ som v práci.

Kde sa detipodeli z ihrísk? - Neviem to celkompresne, ale niečo mi napovedá fakt, že môj 11ročný bratranec má na už 2 profilyna chatoch a je v neviemakom leveli Traviana, či ako sa to volá. Keďsom sa ho pýtal, ako v skole, povedal, že nevie, lebo on sa s väčšinoutých „traperov“ ani nerozpráva. Načo by aj, veď má svojich virtuálnych kamošov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď chcel byťniekedy chalan dobrým futbalistom, išiel hoci aj v gumotextilových kopačkáchna ihrisko a tam kopal do lopty hlava-nehlava. Dnes si pustí tutorialCristiana Ronalda na YouTube a odkukáva finty... Na ihrisko ho dostanete,len ak mu kúpite ofajkované kopačky, ako mal on. Pár krát tam spadne na zadok,nezmieri sa s tým, že v reále nejde všetko odrazu ako vo virtuálnomsvete a povie si, že kašle na to. Veď spoza netu môže byť hocikým a vďakaanonymite internetu nemusí nikdy prehrať, mať pocit hanby atď...

Ja osobne svojedeti nemám, naopak stále je vo mne niečo z nich, ale hoci sa ma to priamonetýka, nedalo mi nenapísať o tom, pretože je to otrasný pohľad. Rodičia,nemám právo Vám hovoriť do výchovy Vašich ratolestí, ale keď to na nete preháňajú,skúste ich natvrdo vyhnať niekde von – do ozajstného sveta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

    

gabriel kmec

gabriel kmec

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto som? Ťažko povedať tak skoro, skúste sa ma spýtať tak o 40 rokov!!! Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu